

Budowanie przyszłości nauczania: Rola Moodle Workplace w sukcesie N-TUTORR
Przegląd
Program National Technological University Transformation for Recovery and Resilience (N-TUTORR) to wspólna inicjatywa irlandzkich uniwersytetów technologicznych i instytutów technologii. Finansowana przez Unię Europejską i NextGenerationEU inicjatywa ma na celu przedefiniowanie praktyk uczenia się, nauczania i oceny. Priorytetem jest usprawnienie podróży studenta i wzmocnienie pozycji wykładowców w celu kultywowania zrównoważonego, integracyjnego środowiska edukacyjnego.
Jego celem jest:
> Przekształcenie uczenia się, nauczania i oceny:
> Zwiększenie doświadczenia studentów poprzez poprawę pedagogiki i dostępności.
> Rozwijanie umiejętności pracowników w zakresie integracji technologii i innowacyjnych praktyk edukacyjnych.
> Wspieranie zrównoważonego i integracyjnego środowiska uczenia się.
Program pracy N-TUTORR opiera się na sześciu głównych tematach:
N-TUTORR

Doradztwo
Rozwój treści
Personalizacja
Projektowanie

-
Program N-TUTORR wymagał solidnego i wszechstronnego systemu zarządzania nauczaniem (LMS), który mógłby nie tylko wspierać, ale także ulepszać innowacyjne strategie nauczania. Ten LMS musiał być kompleksowym rozwiązaniem zaprojektowanym w celu zapewnienia dostępności dla wszystkich studentów, niezależnie od ich indywidualnego sposobu uczenia się.
-
Ponadto, system musiał priorytetowo traktować sukces uczniów, oferując spersonalizowane ścieżki nauki, informacje zwrotne w czasie rzeczywistym i wgląd oparty na analizie, aby pomóc nauczycielom w identyfikacji i wczesnym rozwiązywaniu potencjalnych wyzwań.
Problems
-
Moodle Workplace, potężny system zarządzania nauczaniem (LMS), został wybrany w celu wspierania innowacyjnych metod nauczania, integracji i ogólnego pozytywnego doświadczenia studentów.
-
Funkcja Course Catalog opracowana przez Enovation dla Moodle Workplace skutecznie spełniła kluczowy wymóg projektu. Ta wyróżniająca się funkcjonalność zapewniła programowi N-TUTORR możliwości niedostępne w standardowej konfiguracji Moodle Workplace, zwiększając doświadczenie edukacyjne zarówno dla studentów, jak i pracowników.
-
Wykorzystanie Moodle Workplace ułatwiło płynne przejście i zmniejszyło krzywą uczenia się użytkowników, ponieważ byli oni już zaznajomieni z platformą.
Solutions
Wdrożenie Moodle Workplace
Enovation ściśle współpracowało z interesariuszami N-TUTORR, aby zrozumieć ich specyficzne potrzeby i skonfigurować Moodle Workplace, aby je spełnić. Wdrożone kluczowe funkcje obejmują:
> Konfigurowalne kursy: Instruktorzy mogą tworzyć angażujące i interaktywne kursy z treściami multimedialnymi, quizami i działaniami opartymi na współpracy.
> Funkcje ułatwień dostępu: Moodle oferuje wbudowane funkcje dostępności, które zaspokajają różne style uczenia się i umiejętności.
> Projekt przyjazny dla urządzeń mobilnych: Studenci mogą uzyskać dostęp do swoich materiałów edukacyjnych w dowolnym miejscu i czasie, na dowolnym urządzeniu.
> Integracja z Edugate (usługa zarządzania tożsamością i dostępem): Integracja z Edugate miała kluczowe znaczenie dla zapewnienia płynnego doświadczenia użytkownika. Studenci i pracownicy mogą teraz wygodnie logować się do platformy Moodle przy użyciu swoich istniejących poświadczeń uniwersyteckich.
> Innowacyjny projekt: Enovation współpracowało z partnerem projektowym, aby zapewnić, że tożsamość wizualna platformy Moodle jest spójna z wytycznymi brandingowymi programu N-TUTORR.
> Nowoczesne doświadczenie użytkownika (UX): Nowoczesny design Moodle Workplace zapewnia przejrzysty i przyjazny dla użytkownika interfejs, upraszczając nawigację i zarządzanie treścią dla wszystkich użytkowników.
> Ułatwiona oferta mikrokredytów: Aby wesprzeć program N-TUTORR skupiający się na szczegółowym rozpoznawaniu umiejętności, Open Badge Factory zostało zintegrowane z Moodle Workplace, umożliwiając wydawanie i zarządzanie cyfrowymi odznakami jako mikro-poświadczeniami.


Rezultat
My Digital Backpack to platforma internetowa opracowana przez N-TUTORR dla studentów i pracowników z całego sektora Uniwersytetu Technologicznego (TU) w celu ukończenia krótkich nieakredytowanych kursów i zdobycia odznaki cyfrowej. Program N-TUTORR osiągnął znaczące postępy, a niektóre z nich obejmują:
> Zwiększone zaangażowanie studentów: Przyjazna dla użytkownika i interaktywna platforma zwiększyła uczestnictwo, prowadząc do większej satysfakcji studentów. > Lepsza dostępność: Wdrożenie programu zaowocowało zwiększoną dostępnością, dzięki czemu zasoby edukacyjne są łatwo dostępne dla szerszego grona odbiorców. > Zoptymalizowane zarządzanie nauczaniem: Zapewnienie instruktorom wydajnych narzędzi do zarządzania, scentralizowanej platformy do usprawnionego dostarczania kursów i oceny oraz skutecznych narzędzi komunikacyjnych w celu wspierania bardziej połączonego środowiska uczenia się. > Uznanie dzięki cyfrowym poświadczeniom: Wprowadzenie odznak cyfrowych umożliwia studentom i pracownikom zdobywanie i wyświetlanie weryfikowalnych poświadczeń za ich osiągnięcia, zapewniając nowoczesny i przenośny sposób uznawania umiejętności i osiągnięć w środowisku akademickim i zawodowym. > Wysokie zaangażowanie i pomyślne wyniki: LMS ułatwił ukończenie ponad 6000 kursów i obecnie obsługuje ponad 7000 aktywnych uczniów i stale rośnie, demonstrując swoją skuteczność w zwiększaniu uczestnictwa i osiągnięć akademickich.
Porozmawiajmy!